torsdag 7 oktober 2010

Mysdagar och orkidéer

Brr... grått, trist, regnigt och sömnigt. Glömde att det fanns sådana äckliga höstdagar med. När jag svettades bort i värmen i vår bastu till lägenhet i somras längtade jag lite i smyg till vackra kalla höstdagar. Jag såg framför mig härliga höstlöv, tjock mjuk halsduk och svaga sköna solstrålar. Hrm... Jag tror att jag är en sån typ som längtar ihjäl mig. Målar upp de mest fantastiska scenarion i framtiden och glömmer njuta här och nu. Men jag försöker ändra inställning. Nu ska tråkdagarna bli mysdagar istället. Därför har jag unnat mig två dagars mys. I går var store J iväg på festligheter och jag och lille J hade myskväll med fina vännen J. Vi degade ordentligt utan att skämmas. Det var pizza och soffläge som gällde. Lille J geggade i sig majsbågar i en rasande fart. (Ett ganska misslyckat försök till muta eftersom det lilla matvraket hade siktat in sig på pizzan och kved hysteriskt för varje tugga vi tog.)  
       Idag fortsatte myset. På förmiddagen blev jag kungligt ompysslad för 395 riksdaler. Hade bokat in mig för en relaxbehandling här. Oj vad skönt det var! Rekommenderas varmt! När jag kom hem var jag så avslappnad att jag rann ner i sängen och sov i två timmar. Mannen fick tackla frenetiskt pillande, snabbkrypande bebis samtidigt som han pluggade. Det tyckte jag att jag var värd! 
       Ett annat botemedel mot duggregn är mina nya fina Orkidéer som lyser i solar mitt i allt det mörka gråa. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar