fredag 3 februari 2012

Glädjechock

Oj! Denna veckan tog livet tog en U-sväng så att det kittlade rejält i magen! Jag gick från blivande arbetslös till att få ett underbart mysigt jobb, lille J blir "dagisbarn" några veckor tidigare än planerat och en gråtmild pappa J ska sköta inskolningen (buhu, var har tiden tagit vägen? Vi kommer gråta mer än vår "lille bebis" när det är dags). Lillprinsens morbror, mormor och kusinernas farmor hoppar in som barnvakter för att jag ska kunna börja jobba redan nästa vecka... Allt bara löste sig! Ha, det gick så snabbt att jag inte har fattat det riktigt än. Går runt i något slags fluffigt chocktillstånd. I går var jag på en "intro-dag" på nya jobbet och det kändes bara så himla bra! Min nya chef smickrade mig tårögd, kollegorna verkar otroligt snälla och jag får vara kreativ, mingla med föräldrar och bebisar och barn, pyssla och sjunga dagarna i ända! Sånt som jag gillar! Det är dessutom bra fördelad deltid så att jag får massor av kvalitetstid med världens coolaste lille J. Känns nästan för bra för att vara sant!

Koja mamma!! Kvalitetstid med kretiva killen :)

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Det låter som ett fantastiskt roligt jobb.

    Nu ska jag ta mig en titt på din blogg, jag har aldrig varit här...

    Ha en go kväll!

    SvaraRadera
  2. Grattis, grattis, grattis! Så roligt när saker faller på plats sådär. Det kommer dagislivet för lillkillen göra också.

    Sorry! För mitt skräckinlägg hos dig. Jag är inte klok!!! Tänkte mig inte alls för... Föll bara helt tillbaka till den tiden när jag levde i evighet med bihåleinflammation. Men det var ju ett rätt sällsynt tillstånd jag hamnade i då. Glömde liksom att tillägga det. Sorry igen....

    Kramar Kicki :)

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt, stort stort grattis!!!

    SvaraRadera