måndag 13 februari 2012

Bye, bye lillebror!

Oj vad dagarna har sprungit och känslorna svallat! Nya jobbet har varit både roligt och läskigt. Tack för alla grattis och lyckönskningar söta ni, det ger mig extra kraft!! Jag har däckat av utmattning och brain overload samtidigt som lille J varje kväll. Vilken omställning det är att börja jobba igen!
       Men största utmaningen denna veckan var att säga hejdå till min käre bror som flyttade till andra sidan jordklotet igår. Buhu! Avsked är inte min starka sida! Försöker trösta mig med att vi har "Kypes på datoon" som min lille J säger när han tycker att det är dags att kolla in vad gråpäronen och morbror R sysslar med ("Skype på datorn" betyder det alltså). 
       Idag är jag ledig och helt ensam hemma. Mycket ovant, det känns som om jag skolkar... Grabbarna är på inskolning på förskolan. Även det är en känslostorm! För oss stora i alla fall... Min söta man bad mig ta kort i morse när de skulle gå till förskolan för allra första gången, men det fick gå snabbt för han började bli "lite för emotional" sa han och snorade. Lyckades i alla fall få ett fint foto, på en gråtig pappa J och en galet leende baby J.   


"Reskit för långflygningar" som jag gav till min bror i julklapp inför stora flytten. Påse från panduro "Tilda" med fastlimmade egna streckgubbar som förklarar innehållet: Antifett-servetter för ansiktet, pads med medel som minimerar påsar under ögonen och en stor burk Tigerbalsam! Han kommer alltså stiga av planet feeling like a million bucks ;)

1 kommentar:

  1. Vilken fin resabortpresent!

    Hu, förstår känslostormarna helt. Tungt och samtidigt bra på nåt sätt.

    SvaraRadera