lördag 4 juni 2011

Liten bebis och trevliga träffar

Denna veckan har varit fullspäckad med trevligheter. Jag och lillgubben har bland annat hängt hemma hos gulliga B med bebismagen, varit på muséet och tittat på fiskar med lillkillens roliga polare N och mammas söta vän E och i går kväll hälsade hela familjen på hos lilla baby K och hans trevliga mamma och pappa. 
      Lille J kom i säng väldigt, väldigt sent i går och vi trodde faktiskt att han skulle vila ut med en skön sovmorgon... men icke...klockan sex stod han och hoppade och gastade i spjälsängen. Men ingen av oss kan bli irriterad på honom eftersom han har ett helt ljuvligt morgonhumör. Han har dessutom en supergullig vana att mycket målmedvetet kasta över alla de saker han behöver för en skön mysstund med oss i sängen. Så fort man öppnar ögonen och möter hans blick börjar flytten. Först kommer nappen sen snutten och kudden. Därefter signalerar han att han är redo för att hoppa över själv. Där ligger vi sedan och gosar en stund tills den som har morgonpasset följer med upp. Idag hade jag tur att få en riktig sovmorgon eftersom mannen min inte var tvungen att plugga, för första gången på minst ett sekel.
      Lite pyssel har det faktiskt också hunnits med i veckan. Detta kortet gjorde jag till lille bebisen K med en smula inspiration från Gitte Schou Hansens bok "Kortboken". Nallen är gjord efter en mall i boken. Jag har klippt ut den i vitt filttyg. Ögon, nos och mun har jag sytt med vanlig sytråd. Öronen är lite skuggade med blyertspenna. Ettiketten har jag klippt ur ett gammalt scrapark (eller vad man kallar det) som jag hittat på Padurooutleten för länge sedan. Stjärnorna är gjorda med en panduropunch (nej, jag är inte sponsrad av Panduro även om man kan tro det). Alla dekorationerna klistrades på det hårda ljuslila pappret som sedan klistrades på det mörklila pappret. Allt är klistrat med vanligt papperslim, förutom stjärnorna och nallen. Stjärnorna är fastsatta med klisterpluttar och nallen med flytande allroundlim.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar