måndag 30 maj 2011

Morsdag med hög mysfaktor

Gårdagen började med sovmorgon. Sen blev jag serverad mumsigt god frukost, nästan bättre än på hotell, av de fina männen i min lilla familj. På eftermiddagen njöt jag, lille J, min bror och min egen fina lilla mamma av trädgårdskonst, blåsorkestrar och glass på Malmö gardenshow i slottsträdgården. När vi kom hem slängde min älskade man skolböckerna åt sidan för en liten stund och lagade tortillas med massor av goda saker i till oss. Väldigt mysigt!
      Min stackars svärmor fick dock fira morsdag utan mannen min, eftersom han i princip sitter fasthäftad vid datorn och skriver för tillfället. Tur att hon har en stor barnaskara så hon slapp vara ensam i alla fall. Men eftersom jag och lille J ville att hon skulle veta att hon inte är bortglömd satte vi på oss målartröjorna och gick loss med fingerfärgen. För utom fyra A3 och en köksstol (!) målade lille J även detta fina kort med matchande kuvert till sin farmor. 



2 kommentarer:

  1. Så söt post! Är säker på att farmor blev jätteglad! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tror det med, fikaträff bokades samma dag som brevet kom fram så det var nog uppskattat!

    SvaraRadera