tisdag 24 maj 2011

Egentligen skulle här stå något annat...

Skit!! Idag hade jag tänkt stoltsera med mina färdigpimpade burkar... allt är nämligen klart och i går kväll sprejade jag omsorgsfullt ett sista lager färg på locken. Det hade inte riktigt gått 36 timmar som det stod på burken, men jag tänkte att det var överdrivet lång torktid... Färgen krackelerade och locken är totalförstörda! Nu måste jag plocka fram sandpappren igen!!! De jag köpte förra gången jag sprejade. Då när jag lovade mig själv att inte sprejmåla på väldigt, väldigt länge ni vet... Åååh varför följer jag inte mina egna råd? Jag är ledsen, men detta blev ännu en evighetslång följetong, ännu ett gnälligt inlägg och ännu mindre pysselglädje.
      Bjuder i stället på ett tips på hur man gör små, ledsna gubbar med tandvärk, lite gladare (Vi var hos tandläkaren idag eftersom lille J har fått ett blåmärke INNE i munnen! Tandläkaren sa att vi fick kyla, ge rinnig mat och hålla ut så kommer tanden ut snart... eller ja... upp till några månader kunde det ta...) Vi har gjort iskalla smoothies! Varianten på bilderna består av frysta hallon, frysta blåbär, banan och mild naturell youghurt som blandats i mixern. Smaskens! Tio poäng fick den blandningen av både mamma och barn :-)

Gööött!! Slörp, slörp, slörp!



Redan slut?

1 kommentar: