måndag 16 maj 2011

Envis get och bröllopsdag

Jag har inte pysslat ett dugg sedan sist! En av andledningarna är att jag rensat och sorterat i skåp och lådor. En annan anledning är att lille J är väldigt livlig just nu och jag är väldigt trött (mild omskrivning av: ungen är envis som en gammal get, med skitjobbiga utbrott, som suger all energi ur mig...). "Ledig" tid spenderar jag i djup dvala eller utslagen på soffan, slötittandes på halvroliga serier med en skoltrött, högljutt snarkande, man slingrad runt mig. Konstigt nog älskar jag min familj ändå och skulle inte vilja byta ut grabbarna mot något annat i hela världen ;)
       I dag har jag och min store älskling varit gifta i två år!! Fattar inte var tiden tar vägen... I helgen lämnade vi därför över lillsnuttis till mormor, morfar och morbror R i ett dygn för att unna oss lite välbehövligt parmys. I min fantasi hade jag sett oss ligga och slappa i en skön bubbelpool, mumsandes på exotisk frukt och sen få massage på något litet romantiskt spa... I stället var det bilen som åkte på spa och kom hem med en räkning på elva tusen kronor!!! Fattiga som kyrkråttor firade vi istället våra två år, på tonåringars vis, med hamburgare och bio (vi hade gratisbiljetter som tur var!). Min man sa "det viktigaste är att vi är tillsammans" och jag kunde inte annat än att hålla med :) 

Ute och rastar min lille get ;)

     

6 kommentarer:

  1. Söt Get!

    Grattis på bröllopsdagen!

    Kram M

    SvaraRadera
  2. Det låter mysigt på något sätt. Klart att det viktigaste är att man är tillsammans :)

    SvaraRadera
  3. Vi har också en envis get här hemma. Typ världens gulligaste och sötaste energitjuv ;-) Grattis på bröllopsdagen, lite sent :-)

    SvaraRadera
  4. Tack alla tre! Det var faktiskt mysigt ändå. Skönt att höra att det finns fler getter där ute ;-) Verkligen tur för oss att de är så söta och gulliga samtidigt :-)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Tack så mycket för din fina hälsning. :) Men du, hahah, en envis gammal get. *s* Jag skrattade när jag läste det. Alla skriver om sina små skatter och gullungar och allt vad det är men i själva verket är det envisa getter in disguise. Jag har 2 här hemma. Plus en get-man.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hahaha! Getter in disguise är precis vad de är ;-)

    SvaraRadera