söndag 8 maj 2011

Kalaskort

Härlig helg som avslutades med trevligt kalas! Detta kortet gjorde jag till lille J´s faster M som var dagens födelsedagsgris! Jag vek svart kartong på mitten, klippte ut och klistrade på ett mönstrat pappersark, sen ett smalt svart sidenband på det (återanvänt från H&M-kofta, sånt som sitter inuti för att hålla fast plagget på galgen) där efter gjorde jag grattis-etiketten av rosa kartong med stämplad text och svart punschad fjäril, klistrade fast det på lite större svart kartong. Sist klistrade jag etiketten ovanpå sidenbandet. Klart!

Hoppas att ni också har haft en skön helg i solen!!

4 kommentarer:

  1. Vilket snyggt kort du gjort! De där "sidenbanden" i HMs alla koftor och tröjor kan vara bra till mycket! /Louise

    SvaraRadera
  2. Finfint kort!

    Vet du, det var faktiskt jättelätt att sy lapptäcket! Att sy ihop lapparna är ju bara raksöm och det gör inget om det inte blir perfekt överallt. (man behöver inte ens zickzacka rutorna). Eftersom jag inte gjorde så stort så gick det att bara sy ihop det räta mot räta med en fleecefilt, vända ut och in och sy en söm 1 cm in från kanten. Det som är svårt med lapptäcke är att quilta skiten ;-) DET ger mig mardrömmar! Men skippar man det så är det lätt, go for it!

    SvaraRadera
  3. Tackar!! Ja visst kan de vara bra till massor! Den som spar hon har:) Och så känns det lite skönt i själen att återvinna också!

    SvaraRadera