onsdag 4 maj 2011

Fler burkar? Snaaark!

Jag vet, jag vet! Hur kul är det egentligen att segla in hit bara för att glo på ännu ett gäng burkar som ska tapetpimpas. Jag vet! Jag är inte så nyskapande i mitt pyssel just nu... Men detta är i alla fal vad jag håller på med. Möget (användbart skånskt ord som betyder skitet) som min man kallar mina fantastiska loppisfynd, har nu fått ett lager vit sprejfärg på utvalda delar och väntar på mer. Mer om det senare i veckan!
      Dagens pyssliga händelse var en smulpaj med jordgubbar och mango. Vågade knappt hoppas på att det skulle bli gott. Jag hade bara tänkt använda jordgubbar egentligen men hade inte tillräckligt, så en paket fryst mango fick rädda mig. Det var en lyckad räddning tyckte jag. Till smaskeriet serverade jag vaniljkesella som fick ersätta glassen eftersom desserten skulle färdas ett par mil i bil till min goda vän M. Där fikades allt upp i sällskap av våra små herrar (Lille J fick GRÖT till sin stora besvikelse). På vägen hem gav jag dock ett löfte till min kvidande, sockerförgiftade mage, att det får vara slutfikat på ett tag. Insåg skamset att jag stod för cirka 80 % av pajslukandet. Extra pinsamt när motståndarlaget i pajätartävlingen består av en 3-åring och en tvillinggravid kvinna...


3 kommentarer:

  1. Haha, känner ungefär samma sak. Undrar hur många burkar och lådor jag tapetserat och gjort om, och fler är det på gång.. Hur KUL är det, egentligen? Ganska kul faktiskt, ändå :-)

    SvaraRadera
  2. Skönt med fler låd- och burknördar ;) Tycker också att det är ganska kul, faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken tur att jag hamnaade här, jag har nämligen precis likadana ströare med fåglar på, som jag tyckt varit fula i tio års tid... Ändå har vu haft dem med socker i fast instoppade i ett skåp. Livet är för kort för fula saker, nu ska jag fixa till dem!!

    SvaraRadera