fredag 10 juni 2011

Gröna nykomlingar och timjansnår

Förra veckan sådde jag och lillsnutten några fröer. Han gjorde hålen med sitt lilla pekfinger och jag puttade i frön. Tre krukor var lagom, för sen började det lilla fingret ta med sig lite härlig jord in i munnen... en delikatess tydligen, eftersom det togs mer än en portion ;) På en och en halv vecka ungefär har det redan vuxit upp små blad i alla fall. Blomsterkrassen ser redan ut som en blomsterkrasse och luktärten ser ut som luktärt ska se ut. Den tredje krukan med pluttiga blad är fortfarande oidentifierbara. De hängde i en liten påse på min cykel en dag när jag kom ut från frisören i stan. Reklam från Granit. Den sortens reklam gillar jag ;) Sommarblommor stod det på påsen och några exempel på vad det kunde vara i blandningen. Spännande överrakning!! Hoppas bara att de överlever! Bara att de kommit så här långt är helt fantastiskt med tanke på hur glömsk jag är och ofta vattnar dem i sista sekund. Håll tummarna!
       När frostnätterna var över i våras satte jag ut en halvklippt timjanplanta. Sån man köper i mataffären ni vet. Den tog sig ordentligt och är numera en snårig boll av kryddiga blad. Härligt!
       Förresten! Jag har gjort min blogg telefonanpassad. Är det någon som har provat? Skicka gärna en kommentar om det fungerar! Jag kan inte testa eftersom mobilerna i vårt hushåll är från stenåldern (och dessutom nerärvda från våra päron, som har avancerat i tekniken fortare än oss "ungdomar"!!! Varför går allt sönder när man är som fattigast?). 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar