torsdag 7 april 2011

Brickan är helt färdig och jag med...

Jag ligger pall sedan några dagar tillbaka med en mystisk ryggskada. Antar att jag har sträckt mig eller fått en låsning i ryggraden. Som tur var så var sjukgymnasten så snäll att hon lyckades uppfinna en extra tid till mig i morgon så jag får komma till lite fortare. Jag och lille J har försökt fördriva tiden så gott det går med en mamma som ligger platt på mattan och en ettåring som tycker att det är trist att vara inomhus när man lärt sig att gå i skor och vill upptäcka världen där utanför. Pappa J har i alla fall slutat tidigare varje dag och tagit med bustrollet ut när han vaknat från sin vila, så att jag kan få ligga och vila och plågas ifred. Igår tvättade min man mitt hår eftersom jag inte kan röra armarna över huvudet utan att skulderbladen slits av... Det är så synd om mig! Men jag har insett att jag faktiskt har en ganska fin man i alla fall :)
       Nåväl, jag hade inte bara tänkt gnälla idag. Jag ville också stoltsera med att jag gjort klart ett av mina drygaste projekt. Plåtbrickan! Tror inte att jag är gjord för att sprutlackera saker, så det kommer ta ett tag innan jag förmår mig att ta fram sprejburken igen. Men jag gjorde klart detta projektet i alla fall, så jag tycker att jag är väl värd en liten applåd ;)

Bricka från senare delen av 80-talet, i nya kläder bestående av blank vit sprejfärg, tapeten Pip wallpaper från Intrade och decoupagelim.


      

 

1 kommentar: