lördag 5 februari 2011

Loppisbrickans nya kläder

I går kväll sprutade jag vit färg på denna halvskavda tiokronorsbrickan som jag hittade på Emaus. Var så himla nöjd med att ha kommit igång med projektet som legat och lockat ett tag. Jag gläntade lite på fönstren på balkongen så att det skulle bli cirkulation. Visst det regnade lite, men det kom inte in på balkongen där brickan låg blank och fin. Trodde jag... Mot natten blåste det upp till orkanstyrka och regndropparna snirklade sig in på vår inglasade balkong och pajade mitt projekt helt! Jag blir så irriterad!!! Nu undrar jag om det är lönt att försöka spreja över eller om det är dömt att misslyckas...  : (  

3 kommentarer:

  1. Försök sandpappra av det mesta av färgen om det går och gör ett nytt försök med sprayfärgen.
    Tack för titten och avtrycket hos mig. Det gjorde ju att jag hittade till din mysiga blogg.
    Ha det gott!!

    Kram Tesa

    SvaraRadera
  2. Hej Sanna,
    Tack för att du tog dig tid och lämnade en kommentar hos mig:). Alltid trevligt med nya besökare.

    Tråkigt att ditt projekt gick så tokigt, men jag tror att du kan lösa det med lite sandpapper eller genom att duscha bricka i badkaret (går bara om du använt vattenlöslig färg och om brickan är i metall).
    Lycka till!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket för tips och fina kommentarer! Jag fick nytt hopp och ska försöka mig på sandpappring i morgon!

    SvaraRadera