fredag 11 februari 2011

Fint frieri och farliga fiskar

I går kom söta vännen J hit och åt (halvfryst) prinsesstårta med oss. När jag gnällt färdigt om förkylningar, sömnstörningar och annat upplyftande berättade hon att hon förlovat sig! Hennes stora kärlek hade överraskat med vackert frieri och välplanerad uppvaktning. Underbart! Bra jobbat herr J!! Stort grattis!!
      Efter nästan en hel veckas rälig förkylning börjar vi återfå kraften här hemma. Jag och baby J behövde ha lite stillsamt kul så vi begav oss till slottet för en favorit i repris -Fiskspaning! Det var roligt. I alla fall fram tills vi satt och förundrades av en läskig fisk och lille gubben slängde sig ur mitt knä av upphetsning. Han dunkade skallen i stengolvet innan min reaktionsförmåga ens slagits på. Jag kände mig som världens hemskaste mamma och ville storgråta lika mycket som bebben. Hela eftermiddagen har jag sedan ältat hur mycket skallskador han kommer få av min klumpighet. Jag har synat honom så ingående att han verkar tro att jag tappat förståndet. Nu har pappa J kommit hem och jag har tagit lite välbehövligt time-out och lille J får så mycket bus att han glömmer sin röda bula.  

Bukett från en av de vackraste dagarna i mitt liv: när min älskade J blev "min på riktigt" i maj 2009                      Foto: Max Holmgberg


4 kommentarer:

  1. Fantastisk bukett. Inte döma dig för hårt, pojken mår nog toppen ;)

    Kram på dig.

    /Mia :)

    SvaraRadera
  2. Oroa dig inte! Skriker dom mår de bra, fick vi höra av sjukvårdrådgivningen! Det kommer att hända fler gånger, och beror inte på att man är dålig som förälder. Min lille Elias låg på skötbordet och rullade runt rakt ner i vasken, jag stod där men hann inte med att reagera heller, det händer så snabbt, och dom överlever!
    Annars mysigt med fiskarna!
    Och jättefin bukett!

    Kram M

    SvaraRadera
  3. Vilken väldigt vacker bukett! Den är väldigt lik den jag själv hade på mitt bröllop :)

    SvaraRadera