tisdag 12 april 2011

Gladare rygg, loppis och utomhusfika

Tack vare min gulliga sjukgymnast blev det en riktig trevlig helg. Så fort jag kunde röra mig igen drog jag med lilla familjen till "Sopstationen", en loppis som ligger bakom centralen i Malmö. (Väl värt ett besök om ni har vägarna förbi!) Jag och mannen glömde nästan att kolla in sakerna eftersom lille J reagerade så himla roligt. Han tultade omkring och gjorde små uppspelta pipljud under hela besöket. Det var ju proppat med färgglada saker och i hans höjd! Bland annat kastruller, vispar och burkar som är hans favoriter just nu (och massor av ömtåliga saker sååå klart! Men vi klarade oss helskinnade från den avdelningen). Jag hittade för en gångs skull en gammal talrik med LILA dekor! (jag vet att det börjar gå till överdrift att jag letar lila överallt, men jag har verkligen förälskat mig i denna ljuva färg). Tänkte att den gamla talriken blir fin som kakfat.
      Helgen bjöd ju också på helt fantastiskt väder! Försöker komma ihåg det nu när våra ytterkläder hänger och droppar över badkaret... Vi blev överraskade av ett riktigt skyfall i dag när vi gick för att sparka boll jag och lillkillen. Vi trotsade dock regndropparna och dribblade runt vattenpölarna. Men någonstans finns väl våren kvar... I söndags premiärfikade vi i alla fall i utomhus i strålande solsken med trevliga vännerna R & M. Det var så varmt och skön att vi inte ens behövde ha jackor på! Det blev rabarberpaj på slottsparks-caféet. Helt okej paj men inte lika god som jag hoppats på. Kan i och för sig bero på att tuggorna fick sväljas i all hast eftersom vi turades om att följa efter och bära tillbaka äventyrslysten, blixtsnabb ettåring ;-)  

Mitt lila loppisfynd

2 kommentarer:

  1. Jag är också en riktig sucker för lila så denna tallrik gillade jag såklart skarp!
    Härligt att lillen gillade loppisar, föresten! Då lär det väl bli fler såna utflykter under sommaren. :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag ser fram emot sommarloppisarna! Hoppas att lillkillens intresse kvarstår ;)

    SvaraRadera