tisdag 8 mars 2011

Tillbaka!

Det blev lite bloggpaus på en vecka. Har varit så trött att jag sluddrat på kvällarna och somnat så fort jag krupit in i min mans mjuka famn på soffan. Förra måndagen bestämde jag därför att jag bara skulle göra en aktivitet om dagen (förutom bebisbestyr, bebisbus och lite enstaka hushållssysslor) för att inte ta slut på energin helt. Sen att det har varit trevliga aktiviteter som fotokurs, vänträff, simning och bastning, ansiktsbehandling och romantisk, barnfri, heldag med mannen gav ju extra energiökning i sig : ) 
      Det enda jag gjort i pysselväg är den här veckomatsedeln, som jag blev sådär halvnöjd med. Men den kommer förhoppningsvis fungera och fylla sitt syfte. Vet inte hur många ton papper vi använder per år för matplaneringar, även om vi oftast är miljövänliga och använder gamla kuvert, baksidan på ex-tentor och annat som ligger och skräpar i närheten av kokbokshyllorna. Jag tog ett halvt scrapbookark som blivit över efter kortskapande, ritade dit bokstäverna med krita genom en schablon, laminerade pappret och klistrade fast en gammal platt reklammagnet på baksidan så att den kan hänga av sig själv på kylen. Nu ska jag bara leta upp mina vattenlösliga overheadpennor från studietiden (och hålla tummarna för att de inte torkat ihop), sen är vi igång!

   

3 kommentarer:

  1. Va då halvnöjd? Den blev jättebra! Snygga bokstäver! Ses imorgon!

    SvaraRadera
  2. Tack, kul att du gillade infärgningsverktyget:)
    Fin matsedel. Skulle behöva en själv.
    Kram Tesa

    SvaraRadera
  3. Tack båda två!

    M: Alltid lika trevligt att träffa er!!

    SvaraRadera