torsdag 24 mars 2011

Nu har våren kommit!

Vi har varit trevligt effektiva i dag jag och lillkillen. Förmiddagen spenderade vi på mitt jobb bland roliga barn och fina kollegor. Vi babblade, lekte, trippade omkring (barnet mitt började gå på allvar på sin födelsedag och har inte krupit sedan dess :)) och åt så mycket att vi var helt slut när vi styrde kosan hemåt. Lille J somnade i bilen och som tur var tyckte han inte att den powernappen var nog (som han annars gör, till min stora förtvivlan eftersom kvällen då blir gnäääälig och lååång) Jag satte honom i vagnen, tog upp honom, tog av kläderna, bytte blöja och la ner honom i spjälsängen utan att han vaknade. Avancerat tycker jag! Sen drog jag filten över mig och somnade sött jag med. Några timmar senare vaknade vi relativt utvilade och sörplade i oss fruktansvärt goda mangosmoothies. Med våra nya krafter röjde vi sedan på balkongen (vi hann inte med det härom dagen) och hällde jord i alla krukor till gullungens stora förtjusning. Lille J donade, skopade jord med nya spaden och såg mycket seriös ut. I början i alla fall. När jag tittade bort åkte en näve jord in i den lilla munnen... När mamma sen tyckte det var äckligt och sa att jorden skulle vara i krukorna var buset ett faktum. Det kom jord i princip överallt. Men vi hade kul i alla fall :) Till sist petade jag ner några penséer i jorden och höll tummarna för att de ska överleva. Snart ska jag äntligen få så frön och plantera kryddväxter!! Aah så mysigt och fint det ska bli!


2 kommentarer:

  1. Åh, mysigt att plantera blommor. Ett verkliget vårtecken!

    SvaraRadera
  2. Åh vill också börja plantera ut lite penseér och göra lite vårfint..men får nog avvakta ett tag till är jag rädd.

    SV: Ja jag vet att jag skall ta det lugnt men det är ju bara sååå svårt när det finns så mycket jag vill göra..men skall försöka lära mig vila mer.. =)

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera