tisdag 22 mars 2011

Min stora bebis

I förrgår fyllde lille bebben 1 år!!! Det blev stort kalas hemma hos min mans storasyster som var så söt och lånade ut sitt hus för att vi skulle få plats med våra familjer. Dessutom fixade hon och donade och avlastade oss rejält! Vi serverade kakor och tårta som JAG hade bakat! Annars är det min stora älskling som står för allt i matväg när vi har gäster, men dagen till ära la jag prestationsångesten åt sidan och skapade några, enligt mig själv, riktiga mästerverk. Som vanligt var lillkillen familjens bäste minglare. Han hann snacka och mysa med alla sina 17 gäster och njöt av att få vara i centrum.
      Jag blir supersentimental och gråtig när jag tänker på att det redan gått ett år sedan vi fick hålla honom för första gången, så pytteliten och ömtålig. Jag misstänker att jag kommer att bli lika blödig som min egen mamma och gråta till "den blomstertid nu kommer" varje år på skolavslutningen ;) 
      Vilka regler gäller nu då? Är lilla sötnosen mitt barn och inte min bebis längre nu när han blivit ett? Var går gränsen? Jag kallade i och för sig vår hund "min lilla bebis" även när han blev stor och vägde mer än mig själv... kanske kör jag samma princip med lille J ;) När pappa J diskuterar med lille J om det brukar han säga "Jag bryr mig inte hur gammal du är, du kommer alltid vara pappas lilla älskling. När du ska ut med dina kompisar och tycker att du är hur cool som helst då kommer jag ändå kalla dig pappas lilla älskling. Ja det kommer jag!" Lille J jollrar tillbaka, skrattar medhållande och har ingen aning vad det är han har gått med på.
       Nu låter det som om lillkillen vaknat ur sin förmiddagsdvala. Dags för fruktstund och fixa lite på balkongen inför våren innan vi beger oss ut! Hoppas att ni får en lika härligt solig dag som vi!

Min version av "Moster Lenas tårta" från Leilas "a piece of cake" Foto: Morbror R

4 kommentarer:

  1. Stort grattis!
    Nja, nog är han barn nu. Jag hade också svårt att få det i skallen :)
    Nu bär jag ibland lilla L (1,5) som en bäbis och säger -Lilla, söta bäbis! Och då protesterar hon och vill bli nedsläppt ;) Hon är stor tjej nu tycker hon. Fast det har hänt mycket på det senaste halvåret också.

    SvaraRadera
  2. Haha! Det är kul att de har så bestämda åsikter fast de är så små (eller fast vi tycker att de är så små...)! Ja det är väl dags att inse att lille J inte är bebis längre utan börjar bli en stor kille :)

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till liten! Vilken fin tårta, ser väldigt god ut :-) Jag tror bestämt han nu befinner sig i den så kallade kolt-åldern som är mellan 1-3 år :-) Fast jag kallar min 1,5-åring för bebis fortfarande ;-)

    SvaraRadera
  4. Tack! Okej då vet jag att han är en liten kolt nu :) Men jag gör nog som du och kör på bebis ett tag till, i alla fall i smyg ;) Tårtan var väldigt smarrig :)

    SvaraRadera