lördag 26 februari 2011

Våren när kommer du?

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjF_8nydghA4B9tJu9GEAlRYnQMJMHGL3DBegYCoUO21M9HJQdN90FWj2tSMMX8-bPWoCSskiwOZ-tAyjKJC_6gOO5iegbjeT2Rq8meITR7qZ01wxbNtYgoU2ArfCrn2ITsPDhH_Rkagmmd/s1600/IMG_6911.jpg
Bild lånad från underbara Blomsterverkstad

Trött, tröttare, tröttast och seg, segare, segast! Det känns som att jag skulle kunna sova dygnet runt just nu. Jag känner mig inte det minsta kreativ och vill helst bara dega i mysbrallor hela dagarna. Kanske är det för att snön kom tillbaka och krossade mina fantasier om att våren snart är här? Nu är det i och för sig mest fulsnö kvar i fläckiga partier, men det gör det inte bättre. Jag har tvingat mig ut på en del upplyftande uppdrag och fått trevligt besök dock. Jag och bebbe lilla åkte till Vellingeblomman för att få uppleva lite grönska och vårkänslor. Vi strosade omkring i lugn och ro. Valde bland vårblommorna och tittade nära på påskpynt i starka färger. Lille J blev helt betuttad när vi sen upptäckte att de  hade inhägnader med RIKTIGA djur. Små söta marsvin och kaniner. Vi stod hur länge som helst och tittade på de gulliga djuren som mumsade hö och slappade i sina små hus. 
      I torsdags kom bror min på "gudfars-middag". Store söte J lagade lax med pestotäcke som jag älskar. Den njöt vi av med skygglappar för ögonen i vårt pyttelilla, relativt välstädade kök, eftersom resten av lägenheten fortfarande ser ut som  ett bombnedslag. Men det har faktiskt gjorts en del framsteg i möbleringsfrågan så snart ska det nog bli ordning på torpet! Härom kvällen när jag kom hem efter ännu en fruktlös glasögonspaning (jag har svårt att acceptera att jag ska bli glasögonorm på heltid och står mest framför butikspeglarna och fnissar åt mig själv. Kommer jag någonsin känna mig annat än utklädd?) hade nämligen min fina man löst byråproblemet och vitrinskåpskatastrofen som orsakat kaoset här hemma!! Visst, det känns väldigt compact living, men det blev ändå rätt mysigt och mer organiserat än vi haft ända sedan vi flyttade in för ett år sedan. 

1 kommentar:

  1. Ja, snön som kom tillbaka var minst sagt tung och omotiverande! Men det är en härlig bild du visar. Den inger lite hopp om våren ändå. :-)

    Önskar dig en fin lördag!

    SvaraRadera