onsdag 23 februari 2011

Vardagslyx och sprejfärg

I måndags unnade jag och min fina vän M oss lite vardagslyx. Vi började med ändlöst babbel över tallrikar med god grekisk mat. Sen promenerade vi några kvarter för ett mysigt biobesök. 
      När ljuset dämpades i biosalongen viskade M att vi nog stank rejält efter besöket i grekiska köket. Jag flinade mätt och nöjt. Sen satt vi och andades vitlöksånga över ett gäng fjortisar som fnissade frenetiskt varje gång Jake Gyllenhaals nakna rumpa dök upp på filmduken. Filmen vi såg var "Love and other drugs". Vi enades om att det var en helt okej film, trots att Pfizer-loggan var med i princip varje scen och sen satt som fastnaglad på näthinnan flera timmar efteråt.
      På pysselfronten har det inte hänt så värst mycket. Jag har sprejat, slipat bort, sprejat lite mer, hittat nya saker att spreja och projektet verkar aldrig bli klart. Färgen börjar ta slut och jag är rätt trött på det hela. Här kommer en liten sneak peak på sakerna som de ser ut just nu. Förutom brickan från Emaus som regnet pajade och jag fick slipa ner igen, fick jag en spegel med guldram i äkta plast av min bonussvärmor som jag håller på att förvandla:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar