måndag 21 februari 2011

Fantastisk föreläsning och husesyn

I går var jag och mamman min på föreläsning med Patricia Tudor Sandahl. Vilken otroligt klok kvinna! Sammanlagt pratade hon nog i cirka en och en halv timme och jag missade inte ett ord. Mycket fängslande och givande! Tacksam för att Johanneskyrkan här i stan hade ordnat så bra! Det var till och med gratis!! 
      I lördags var vi och hälsade på fina vännerna M & B i deras nyköpta lägenhet. En genomgående, ljus och luftig trea på 80 kvadrat med stor potential som mäklarna nog skulle uttryckt det ; ). Golv höll på att fixas och en vägg i bebisrummet hade tapetserat med superfin tapet. (blev lite sugen på att härmas... ska försöka hitta den på nätet för den var väl värd att visas upp). När vi skulle ge oss av till husesynsfikat (halvt försenade som vanligt...) insåg jag dock att jag inte gjort klart inflyttningskortet jag hade förberett och fick pyssla ihop ett annat i raketfart. På vägen till vännerna slängde jag mig av bilen vid en blomsteraffär och köpte en rolig växt, som egentligen skulle inhandlats dagen innan men, men... Med tanke på stressnivån och tidspressen blev jag faktiskt ändå ganska nöjd med kortet (förutom att bokstäverna går ihop. Min man fattade inte ens vad det skulle stå..).

1 kommentar:

  1. Åh, visst är det roligt när man hamnar på såna föreläsningar. Att man bara vill höra mer och mer och inte missar ett ord. :-)

    SvaraRadera