onsdag 2 november 2011

Tillbaka från dödsriket

Ödet upphör aldrig att överraska mig med sin uppfinningsrikedom... För  19 dagar sedan bestämde sig ett gäng exotiska amöbor för att gnaga mina tarmar blodiga! Så sjukt att jag nästan kan skratta åt det nu när jag äntligen kan stå på benen igen. Jag har ju inte ens fått uppleva varken Afrika eller Indien som läkaren sa att parasiterna kom ifrån! Då hade jag väl möjligtvis kunnat se det som en dyr betalning för en härlig resa... Nu vet jag äckligt nog inte ens hur jag fått dem i mig. Ryser bara jag spekulerar över hur det kan ha gått till!
        Men igår orkade jag äntligen gå ut på promenad med min älskade lille son för första gången på över två och en halv vecka. Vad jag har saknat det! Solen strålade och vi pulsade i gigantiska drivor av vackra gula blad. Nu har vi massor av lek och upptäcktsfärder att ta igen och inte så mycket energi att ta av, så det kommer dröja innan jag tittar in här igen! Ha det så bra tills dess!!


Rapport från lekrummet: "Mamma!!" "MAMMA!!" Mööööss!" "Namnamnam!!" Skönt att veta att man inte är bortglömd när man är sjuk och ligger nerbäddad i fosterställning :)

5 kommentarer:

  1. Men herregud, det låter helt tokigt! Fy vad läskigt! Vilken tur att du mår bättre nu!

    SvaraRadera
  2. Stackare! Du har verkligen otur! Skönt att det är över nu! Kram M

    SvaraRadera
  3. Tack för omtanken söta ni! Jag mår bra igen. Har inte hunnit titta till min blogg ordentligt. Tiden lyckas springa ifrån mig hela tiden! Förkylningar i omgångar, nya sovrutiner och tidigt "2-års-trots" verkar vara några av tidstjuvarna. Men jag har hunnit med en del roligt också så jag ska inte klaga :)

    SvaraRadera
  4. 2-årstrotsen är väldigt närvarande här också :-D Skönt att höra att du mår bra!

    SvaraRadera