tisdag 13 september 2011

Fjäderlätt tavla

Eftersom jag har utvecklat en viss förkärlek till PiP's tapeter, men inte riktigt lyckats övertala hela familjen att klä in ett helt rum, eller åtminstone en del av ett rum (är säker på att lillkillen tycker som jag.... Det är bara mannen som sätter käppar i hjulen), har jag fortsatt göra lite småpyssel med mina provbitar. I början av sommaren gjorde jag denna lilla tavla att hänga ovanför lillsnuttens säng. Den är ganska liten eftersom den är gjord av locket till en skolåda, men i gengäld var den nästan helt gratis, gjort på återvunnet material och går att hänga upp med ett häftstift. När vi nu planerar lille J´s rum och vilka färger han ska ha är jag lite sugen på att göra en större tavla av tyg. Vi får se om jag hittar något snyggt.

Jag hade först tänkt sätta flera tavlor på rad. Det ser lite kalt ut med en...
Men nu blir det lite starkare färger i lillpluttens rum, så pippin får bli lock till skolådan istället (när bottnen blir omklädd någon gång i framtiden...)
Ett hett tips, som jag kom på efter att ha slitit mitt hår en stund, är att sätta tvättklämmor längs med kanterna. Då har tapeten ingen chans att släppa från underlaget förrän limmet har torkat.

2 kommentarer:

  1. Älskar också Pip Studios tapeter och lyckades faktiskt övertala kära maken att få tapetsera hela 2 (!) rum med dem. Visserligen bara fondväggar, men ändå... :-) Och nu gillar han dem faktiskt.

    Vilken fin blogg du har här! Hoppas du kryar på dig ordentligt nu.

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Då kanske jag kan övertyga mannen min att han också kommer gilla dem när de väl är uppe ;)

    SvaraRadera