fredag 9 september 2011

elefantbebisar och återvinning per post

Aaaa! Så gött! Det är fredag, bäddsoffan är utdragen, min store älskling har (har haft) nattningen och i morgon får jag sovmorgon! Skönt, även fast det inte är som gamla goda tiders sovmorgon... Snarare de trångbodda småbarnsföräldrarnas version av sovmorgon... Det vill säga låtsassova tills den andre föräldern hasar sig i riktning mot köket med en lyckligt skuttande liten elefantbebis i släptåg (hoppas att halvdöva, söta tant Stina som bor under oss, fortsätter vägra vårdhem ett par år till, för jag vet inte om någon annan står ut med oss...) Har man tur kan man sedan sjunka in i halvdvala i cirka 20 minuter innan man väcks av en speedad, nymatad elefantbebis. Fast familjens morgonmys i stora sängen är rätt bra som plåster på såren när man bara fått sovmorgon till klockan sju... men ett rum till, med en dörr att stänga, bara för en timmes extra skön morgonsömn hade ju inte varit helt fel det heller...
       Efter en stormig nattning är det nu helt tyst i lille älsklingens rum. Antar att lille J´s trix tog slut på dem båda. Han har kört en blandad kompott av gnäll, pip, skrik och ”pimse, pimse, pinde” ("imsevimse spindel") - med rörelser tror jag eftersom det lät som om bamse bamse spindel råkade ge pappa J en rejäl pungspark... Jag får nog bära ut min älskade make om jag vill ha sällskap framför TV:en i kväll...
       Men innan jag släcker ner datorn ville jag visa det här gulliga brevet som kom härom dagen från min snälla, roliga vän B. Visst är det extra kul med "riktig" post?!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar