torsdag 17 mars 2011

Klagosång och pysselstiltje

Pensionärer alltså!! Jag säger bara Ooooh my goood! På väg till ICA Maxi i förmiddags tänkte jag: "Vad duktig jag är som kom i väg så tidigt. Det kan inte finnas en bättre tid att storhandla på! Jag och lille godingen kommer att kunna strosa omkring i lugn och ro utan att trängas".  Ha ha! Jag kunde inte haft mer fel! Redan på parkeringen kände jag den hårda stämningen. Jag råkade då ställa min bil för nära en annan bil. Precis när jag skulle ta ut lille J hörde jag ett tjatter som inte var av denna värld! När jag tittade upp fick jag se två vithåriga individer som såg ut att vilja flå mig levande. Gubben svingade sin käpp i luften och i samma stund som gumman skulle göra ett utfall, insåg jag mitt misstag. Jag slängde mig ursäktande in bakom ratten och flyttade bilen några centimeter. Jag fick godkänt av gubben och kunde komma igång med shoppingen. När vi kom in vimlade det av gråhåriga typer. Jag blev armbågad flertalet gånger, knuffades bort från fiskdisken och de bästa råvarorna var plockade för längesedan. Överallt hängde stora läskiga pensionärsgäng som delade med sig av köttiga sjukdomshistorier och operationsbeskrivningar som skulle få den mest hängivne Grey´s anatomy-tittaren att svimma av äckel . Inte förrän vi hamnade vid blöjor och barnmat kunde jag och bebben andas ut och varva ner. Visst, när de är en och en kan pensionärer vara söta och snälla, men i gäng... usch! Vilken pärs! ; )
       Nu ligger jag och tar igen mig medan mannen och lillkillen leker. Jag fick inte vilat ut när vi kom hem från affären heller, eftersom lille J vägrade sova middag... Åh det är så synd om mig i dag!!
       Jag vet att det har varit väldigt mycket babbel och extremt lite pyssel på sistone (när jag väl har skrivit något alls) men jag har lagt det mesta av mina lediga stunder på att lösa uppgifter till fotokursen. Inte alls så enkelt som jag hoppats... Nu senast var det olika skärpedjup och jag får inte till det riktigt. Lyckades få det att funka på några foton igår när vi vandrade runt i parken jag och bebben. Men på närmare håll är det stört omöjligt. Men men... Jag får nog ta en paus från det och pyssla lite med mina halvfärdiga projekt istället för att få ny energi till att fortsätta öva mina fotokunskaper.


2 kommentarer:

  1. Ja det är härligt med ett uppiggande skratt! Som jag skrattade!
    Jättefin bild!

    Kram M

    SvaraRadera