måndag 13 december 2010

Tapetdreggel i sjukstugan

Har inte blivit så mycket bloggande sista dagarna eftersom vi varit helt utslagna alla tre. Höstförkylningen hittade oss till slut fast jag och bebben tagit omvägar runt slemhostande damer, snorslungande gubbar och kids med röda näsor. Om jag ska vara ärlig så tror jag att det är pappa J som är boven i dramat. Tror att han tog med sig pesten hem från skolan... 
      Om kvällarna när lille vår lille snuttis somnat, söndermyst och fullproppad med näsdroppar, har jag gottat ner mig i soffan med måleributikens hemsida. Jag har sedan ett tag tillbaka funderat på att göra något tapetkonstverk men inte hittat någonstans där de säljer något annat än svindyra rullar. Det känns ju lite onödigt när man bara vill ha en liten bit. Men så en dag löste Fröken Pyssel problemet åt mig utan att hon visste det. Efter ett par dagars dregglande och efter att jag gått igenom cirka 1500 tapetmönster... bestämde jag mig för några (eller snarare 14, hrm...) tapeter jag gillade. Spännande! Ser verkligen fram emot paketet! Här kommer några av favoriterna:
Tapet
Tillverkare: Cole & Son
Kollektion: Fornasetti
Tapet
Tillverkare: Intrade
Kollektion: Pip wallpaper


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar