onsdag 1 december 2010

Konsten att fotografera vilda tomtenissar

För mitt inre såg jag hur lille bebben skulle sitta som ett ljus, trollbunden av alla fina julgranskulor vi hade spritt ut över golvet, medan jag tog den ena klockrena julkortsbilden efter den andra... Vet inte riktigt vad som gav detta tillfälliga strömavbrott i min hjärna. Jag känner ju min bebis ganska bra vid det här laget och att sitta stilla och tindra med ögonen är liksom inte hans grej. Fast ärligt talat har jag nog aldrig skrattat så mycket vid julkortsskapande som detta året. Julgranskulorna (i plast så klart, så naiv var jag inte...) studerades noga, smakades på, dregglades ner, agerade bollhav, användes som instrument, bowlades med m.m m.m. Blir alltid lika imponerad av den lille mannens uppfinningsrikedom. Ungefär 50 bilder och två utmattade föräldrar senare hittade vi faktiskt många favoriter i kameran. Nu ska vi bara hålla tummarna för att vi får hem korten innan julafton så är det klart!

Lugnet innan stormen...


Undersökning pågår...

Om man hänger sig fast vid soffan så kan man till och med sparka till dem som fotbollar!!!

2 kommentarer:

  1. Haha, kan tänka mig att det inte alls var intressant att sitta still :D Här gjorde jag ett tappert försök med två barn, shit vilket kaos! Om den ena sitter still drar den andra den första i håret och om den andra ler så sträcker den första ut tungan.. Och 50 bilder, jag är impad! Jag tror jag tog några hundra på våra troll :-o :-D Svettigt!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, låter näst intill omöjligt! Jag är verkligen imponerad av ditt tålamod!

    SvaraRadera