måndag 29 november 2010

Utmattning och ny julstjärna

Ursäkta min slappa inställning till bloggandet den sista tiden. Ärligt talat är jag helt slut om dagarna eftersom bebben klättrar överallt och är mer våglig än vad hans lilla kropp tål. Det kommer lyckliga små pip när han hittat ett nytt ställe att erövra eller ställa sig upp mot. Kul att hans självförtroende är på topp... men väldigt läskigt för mamma och pappa. Eftersom jag springer omkring hela dagarna och agerar skyddsnät, är jag så utmattad att jag oftast däckar så fort bebben drar sin första snarkning efter lunch. Att snuggla ihop mig med mannen i soffan och titta på Grey´s anatomy är det enda jag har lust med på kvällarna. Allt annat får alltså komma på andra plats efter grabbarna mina just nu. Jag har dock hunnit pynta lite. Men insåg ganska snart att det mesta pyntet varken passar ihop med nya lägenheten eller med nya "färgtemat" :( ... Kanske blir det lite egenpysslat krimskrams, vem vet... Decoupagelampan är nästan färdig, men irriterande nog tog limmet slut när jag pysslade som bäst. Har funderat på att ta mig till Panduro och köpa nytt men tanken på att ploga mig genom snön med barnvagnen till andra sidan stan har inte känts så lockande. Oj, vad mycket gnäll det blev idag... Snö KAN vara mysigt med, när man själv kan välja hur länge och var man ska promenera. Till exempel igår när gråpäronen (som min mamma och pappa numera kallar sig :)) och min bror hälsade på oss och vi promenerade i en vacker park i vinterskrud. Då kan jag faktiskt tycka om vintern! 
      En sak som jag är rätt nöjd med i alla fall är min nya julstjärna från Indiska. Lila och fin! Väldigt mysig live men ser otroligt dyster ut på foto. Ni får helt enkelt tänka er in i hur mysigt vårt sovrum börjar bli! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar