lördag 18 december 2010

Insnöade men räddade av lussekatter

På förmiddagen tänkte vi åka förbi mannens syster och låna en borr, så att vi äntligen kan få sätta upp lite saker här hemma. Det visade sig att snön runt bilen var knähög!! Dumma skåningar som vi är, har vi inte riktigt hunnit med klimatförändringarna och äger ingen skyffel. Snälla svågern kom hit med borren istället. En skyffel fick vi också låna så att vi kan skotta loss ur snödrivorna i morgon när det vankas födelsedagskalas hos dem.
      Nu sitter jag här och gottar mig med lussekatter medan mannen och bebben leker. Första riktigt lediga stunden på flera veckor. Store J tog pluggpaus idag äntligen. Det behövde vi alla tre. Har till och med hunnit med hemmayoga och plocka ögonbrynen (drömde i natt att brynen vuxit ihop till ett enda hårsträck över ögonen. Tänkte att det var mitt undermedvetna som tyckte att det var dags att ansa...).
      Nej, nu ska jag mysa med min fina lilla familj. Ska bara kränga en sista lussebullen först... eller näst sista... svårt att sluta. Mannen min gör helt fantastiska lussekatter! Stora, fluffiga och lagom söta. Han stod i går kväll och bakade och lagade smarrig kycklinggryta samtidigt. Jag är imponerad av hans simultankapacitet. Jag hade aldrig klarat det. Han måste varit en rejäl, gammeldags, bullbakande bondmora i sitt förra liv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar