söndag 19 december 2010

Blomstermord och tapetprov

Helt otroligt att det är så kallt och snöigt och att det inte har slaskat än! Vackert men ovant. Julen brukar ju vara grön och varm som en aprildag. 
       Köpte blommor till mig själv när jag och lille J var och handlade i förrgår. Två fina buketter blev det som jag band ihop till en frodigt grön och vit glädjespridare. Sorgligt nog frös de ihjäl trots att jag vårdade den ömt när jag kom hem. Kan nästan inte med att slänga dem redan fast rosorna hänger med huvudena och bladen är skröppeltorra.
       Igår eftermiddag plogade jag mig fram med barnvagnen genom flera kvarter med snödrivor för att hämta tepetbitarna på posten. Styrketräning på hög nivå! Det ömmar fortfarande i musklerna under gäddhänget... Men det var värt det!! Så fina tapeter och så generöst av butiken som skickade riktigt rejäla bitar! Nu gäller det bara att komma över beslutsångesten vad jag ska använda dem till...

Hann i alla fall föreviga buketten innan den gick sitt tragiska öde till mötes

2 kommentarer:

  1. Ja visst får man bra med bitar där, och så härliga tapeter :-) Du får visa vad du gör av dem sen :-) God jul!

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen! Ska bli riktigt kul att använda dem! God fortsättning!!

    SvaraRadera