torsdag 31 maj 2012

Pärlfjärilar


Allt är rörigt här just nu. Står inför ett vägskäl med allt för många val och kval. Men jag ska nog hitta en mening med det här med, när jag har smält sötmans bittra eftersmak. Nästa anhalt blir högskolans karriärvägledare samt någon slags självförtroendeboost... Under tiden pysslar jag maniskt för att hålla hjärnan i schack. Mitt pågående pyssel tar rätt lång tid att bli klar med så jag bjuder på detta snabbpyssel så länge: Pappersfjärilar med pärlkropp och ståltrådsantenner  



Fritt flyg med fiskelina fäst i en vitmålad gren...
Gör så här: klipp ut fjärilsform efter eget bevåg, vik en ståltråd på mitten, fyll en av trådändarna med pärlor, peta in pappret, snurra ihop ändarna och böj till antenner. Fäst en fiskelina eller tunn sytråd i ståltråden på ovansidan och häng i gardinstång, lampa eller annat så att fjärilen får flyga fritt. Klart!


6 kommentarer:

  1. Så fina. Jag älskar fjärilar och de här var ju bara sååå fina.

    Ha en fin lördag.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  2. Jättefina! Jag får visa Fialotta så blir hon säkert inspirerad!

    SvaraRadera
  3. Glömde kommentera att jag känner igen det där med behov av hjälp att få lite styrsel på riktning och känna mig trygg med mitt val. Det blir bättre är det enda jag kan säga. Jag hoppas du får bra hjälp och känner att du gör ett bra val.

    SvaraRadera
  4. Snabbpyssel är underskattat, jättesöta fjärliar!

    SvaraRadera
  5. It a common charge against video game adaptations: the audience basically watches someone else play, which they could easily be doing themselves at home without the sting of a $15 ticket. Silent Hill: Revelation 3D officially constitutes Exhibit A for this argument. Set piece, set piece, exposition, set piece, boss fight, set piece, more exposition, boss fight, boss fight, open the door for another prada handbags sequel, the end. At least when you playing the game you can take out your frustrations on the endless horde of demonic zombies coming at you. Here, you rolex replica have to watch some dippy teenager do replica chanel it for you.

    SvaraRadera