söndag 13 maj 2012

Småkryp

För någon vecka sedan gjorde jag magnetiska småkryp med barnen och föräldrarna på mitt jobb. Hur enkelt som helst. De blir dessutom lika söta var kidsen än lyckas fästa ögon och prickar med sina knubbiga små fingrar :) Bra även för barn som lätt får prestationsångest tänkte jag.

Gör så här: Köp magnetark i välsorterad pysselaffär eller pappershandel. Klipp ut en rund mall i kartong (En äggkopp, en liten burk eller ett litet glas blir bra att rita efter.). Fäst kartongmallen på magnetarket med t.ex häftmassa så att den inte rör sig när barnet ska rita av den. Rita av. Klipp ut. Behövs ju olika mycket hjälp beroende på ålder så här långt, men nu kan alla köra loss och vara kreativa själva... Gör prickar, ränder eller liknande med penna som fäster på plast och inte flagar (OBS! Testa innan! Min första nyckelpiga tappade prickarna! Sjukt irriterande! Men jag var glad att jag hade provat själv innan så att jag inte fick massa gråtande små konstnärer på halsen ;) ) När färgen torkat duttar man starkt all-round-lim på baksidan av rullögonen och trycker fast. Tjolahopp! Ett småkryp är fött! Redo att hängas på kylen! 





3 kommentarer:

  1. Haha, söt! Jag blir alldeles glad av den.

    SvaraRadera
  2. Så fin. Ett gäng sådana på kylen skulle pigga upp köket ;)

    Ha en fortsatt fin tisdag.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  3. It centers on Heather Mason (Adelaide Clemens), the little girl from the first film now all grown up to fetching high replica handbags school age. She holds the key to some great evil imprisoned in the town of Silent Hill, along with crazy cultists, fetishized replica wathces bondage demons and her own evil mother/sister/twin. Her father (Bean) keeps moving her around, lest the crazy cultists hunt her down, but when he gets kidnapped prada handbags, she has to come to Silent Hill to get him. Sure, she knows it the one place she should never, ever go under any circumstances, but a horror movie cannot live on only a gucci replica dream fake-outs forever.

    SvaraRadera