onsdag 20 april 2011

fartfylld äggmålning

Det har inte blivit så mycket påskpyssel som jag hade trott att det skulle bli. Jag har varken hittat tid eller inspiration. Så idag jag tog hjälp av någon som är full av energi... min älskade lille knubbis. Jag hällde upp lite fingerfärg och gav honom ett par frigolitägg. Vips så var skapandet i full gång! Det blev jättefina ägg, men vägen dit var självklart roligast. Skaparglädjen smittade av sig på mig :) och i morgon ska jag pynta riset som jag köpte förra veckan.

Lille J´s pysselskola för inspirationslösa mammor: Först bekantar man sig med materialet

Sen testar man lite olika tekniker

Plötsligt uppnår man total pysselglädje och allt känns galet kul... Hoppsan ett nymålat ägg studsade genom hela köket... äh, allt blir snyggare med lite färg!

3 kommentarer:

  1. Mysigt att pyssla med lilla knubbisen. :-)

    SvaraRadera
  2. Haha, vilken underbar actionbild :-D
    Det var väldigt mycket färg i vårt hus igår också, ska skriva ett inlägg om det i veckan :-)

    SvaraRadera
  3. Ja mycket mysigt och mycket action :)

    SvaraRadera