lördag 25 december 2010

Slappedag och julklappsnjutning

Lilla familjen och lille J´s morbror firade julen hos mormor och morfar. Mys på hög nivå! 
      Men vad fel jag hade angående bebbens reaktion på klapparna. Jag trodde att han skulle gå bananas över julklappspapper och snören men den lille mannen är lite mer sofistikerad än så. Efter första paketet insåg han att det fanns spännande saker där inne under pappret. Att vi har lekt "gömma nallen", "gömma bollen" varierat i det oändliga med en liten skokartong, kan ha övat upp hans färdigheter inför julklappsöppningen. Mamma och pappa fick göra "slitgörat" och öppna upp papper och kartonger så att han bara kunde lirka ut skatterna. Julklapparna var mitt i prick allihopa. Alla möttes av häpen tystnad. Det var så spännande att lille sötnosen nästan glömde att andas.
     Idag har vi beundrat klapparna och försökt hitta plats åt dem i vår minimala lägenhet. Jag rensade en hylla i vår bokhylla där lille herrns böcker skulle få stå i lagom bebishöjd så att han själv kan välja vilken bok vi ska läsa. Medan jag ställde upp drog han ut, men till slut fick vi det riktigt snyggt. Kravet var att vi läste ALLA nya böcker (och några gamla favoriter) innan vi ställde upp dem. Min älskade lille bokmal!
      Annars har vi bara slappat, ätit god mat och tagit en kvällspromenad i bitande kyla genom glittrande snödrivor. Nu myser jag i min nya supermjuka morgonrock, en present från gråpäronen och funderar på när jag ska planera in ett besök på spaet där söte mannen köpt ett relaxpaket till mig. Min vinterslitna kropp ser verkligen fram emot det!

En av mina njutbara julklappar... mmm ska bli sååå skönt!! (Foto: sinnesro spa)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar