måndag 22 november 2010

Grovstädning, mys och dåligtsamvetespyssel

Jag är helt slut! Jag och lille J var på babysång för första gången idag. Väldigt kul och intensivt. När vi kom hem proppade vi i oss lunch sen sov vi i tre timmar i sträck. Lille J som annars helst somnar i sin egen säng eller på sin pappa nuförtiden delade med sig av myset till mamma för en gångs skull. Finns det något goare än att somna med en varm, mullig liten bebis i famnen?
      Helgen har varit både produktiv och mysig. Tack vare att farmor och farbror M kom hit och passade bebben kunde jag och mannen ta oss an kaoset i källaren. Nu kan man komma in där igen och vi hittar! Något slängdes men det mesta skänktes till Emaus. Åtebruk känns gott i själen! Blev så glad när jag hittade loppisavdelningen på soptippen vid Bunkeflo för några år sedan. Känns lättare att rensa när man vet att någon annan får nytta av det man själv inte behöver. Källarstädningen visade också att det fanns muskler under det kvarglömda graviditetsfläsket. Jag har haft träningsvärk i två dagar!
      I går blev det söndagsfika hos vännerna R och M. Te och M´s goda äpplekaka. Mums och mys! Har kommit på att söndagsfika är en underskattad umgängesform.
      Efter allt babbel kommer här mitt senaste pyssel: På grund av dåligt samvete över en bok som jag hade lånat av en kollega för cirka ett år sedan och varken läst klart eller lämnat tillbaka gjorde jag ett bokmärke till henne som förlåt och stoppade in det i boken när jag skulle till jobbet och hälsa på i fredags.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar