onsdag 10 november 2010

Bus i mitt hus

På eftermiddagen idag fick jag och lille bebben besök av fina vännen M och stora killen E (3 år snart!). Min lille busunge hade ögon stora som kakfat och fick inte fram ett joller på nästan tre timmar. Oj vad spännande stora barn är! Men det var rätt bra ös i dem båda två. Det blev inte många avslutade meningar mammorna emellan... Vi bokade istället in en biokväll bara för oss två så att vi får slappa, babbla och ha det gott. Nu har store J kommit hem och tagit över lille vilden så att jag får andas ut en stund. Lille J verkar däremot inte det minsta trött utan har slagit på extrabatteriet och rastar pappa i rummet bredvid.
      På pysselfronten inget nytt. Men det ligger en del inspiration och pyr till andra lugna stunder. Bland annat vill jag göra sånna här fina kakfat som min bonussvärmor tipsade mig om härom veckan. Man limmar ihop lite fula udda tallrikar, ljusstakar, vinglas och annat och sprejar med fin färg. Vips så har man världens häftigaste kakfat. Jag älskar återvinning!! Hoppas på ett loppisbesök snart för att spana efter material.

Alla bilder är tagna av Elin Bohman. Bläddra vidare! Foto:
Karin Mannerståls fina kakfat.   Foto: Elin Bohman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar