fredag 8 oktober 2010

Spännande utflykt

I dag var jag och lille J på besök på förskolan där jag jobbar. Riktigt mysigt att träffa goa kollegorna igen! Lille bebben tyckte att det var så spännande med alla "stora" barn att han blev helt stum. I alla fall tills det var dags för mat och han inte fick smaka... då visade han sitt rätta jag :-) När vi vandrade hemåt var vi helt utmattade av alla intryck. Men till skillnad från mamman kunde bebben sova hela den långa vägen hem och sen vara superpigg när nyckeln sattes i låset... Jag hade gett vad som helst för en timmes sömn men lille J ville krypa runt och kolla att alla knappar och stora häftiga växter inte hade försvunnit när vi var borta. Nästa inköp blir ett Tv-skåp med all lockande elektronik i säkert förvar...
       Nu är det dags för fredagsmys! Mannens nya guldkort i köket: Spenatlax med pasta och till eftis blir det Sias gammaldags vaniljglass med varma blåbär . Gött! Sen horisontalläge i soffan med ögonen på fjortisserien "jersey shore". Jag VET att jag snart är medelålders, mamma och att de grå hårstråna hotar att ta över min skalp, men jag kan inte låta bli att älska dessa härligt tramsiga människor.  

Lättlagad pasta med lax och spenatsås
Perfekt mat för småbarnsföräldrar! Foto & recept från Tasteline     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar