tisdag 26 oktober 2010

Passion för fiskar

Efter en av seklets deppigaste och segaste tråkhelger tog jag mig i kragen och gick ut i solen ett par timmar med lillkillen igår. Jag bestämde mig för att vandra vilse. Vi gick dit benen och hjulen bar oss och såg sidor av staden som jag inte visste fanns. Till slut hamnade vi på kallbadhuset mitt i ett stormigt Öresund. Där drack vi varm choklad och delade en fralla (mamman drack upp all choklad och bebben fick nöja sig med brödsmulor. Vilket faktiskt verkade accepteras av den lille herren som annars vill ha ALLT).
       Idag var vår promenad lite mer planerad. Destination: malmöhus slott. Siktet var inställt på källarvåningen och en av lille bebbens största passioner just nu (förutom mat och bygga koja med pappa) FISKAR! När vi kom in i mörkret, och såg alla livs levande firrar, slutade lille J nästan att andas så spännande det var. Allt var dessutom så smart uppbyggt att små människor kunde stå/sitta själva och spana in i de gigantiska akvarium som täcker väggarna. Min lille marinbiolog studerade fiskarna noga och gjorde förtjusta utrop när de gled förbi hans lilla näsa som var tryckt mot rutan. mammans tjat om fisk hit och fisk dit resulterade även i att lille bebben till slut gurglade "Sisssk"! En riktig humörhöjardag med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar