fredag 1 oktober 2010

Kroppsligt pyssel

Idag satte frisören saxen i den pälsmössa som bildats på mitt huvud. Skönt att bli av med rufset, men det blev lite väl kort. Jag ser ut som en monchichi med blonda slingor.
      Sen tog jag mig i kragen och gick till Twilfit för att köpa ny BH. Jag hatar, hatar, hatar att köpa BH! Det gick dock inte att förneka behovet längre. Mina sladdriga tuttar låg som en brödlimpa i min slitna amningsbehå och axlarna kved av smärta av tyngden.
      Jag suckade högt när jag kom in i skogen av underkläder och tittade bedjande på expediten. Hon slängde sitt måttband om mig och föste in mig i ett provrum. "Det är en svår storlek. Egentligen beställningsvara, men jag ska se vad jag hittar" sa hon och gled runt i butiken. Hon kom tillbaka med de enda två sorterna som fanns i min storlek. Sen drog hon och fixade och donade. Hon visste vad hon gjorde för de satt perfekt. I pur lycka över att äntligen hitta något som passade, köpte jag en svart av varje sort och en vit av den som satt allra bäst. 1700 kronor fattigare, med bysthållare så strutiga att de hade platsat i "mad men", cyklade jag hem och däckade av utmattning.
  
http://lulusvintage.typepad.com/photos/uncategorized/braad2.jpg
Foto: Lovable



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar