tisdag 21 september 2010

Historien om den älskade spindelkrabban

När lilla bebben härom dagen fyllde 6 månader fick han detta smått galna djur av mig. Lille J har nämligen fått dille på band, snören, sladdar och andra spännande saker. När vi skulle prata med mormor och morfar på skype för ett tag sedan, upptäckte han sladden till laptopen och var helt frälst. Han petade, drog och smakade och det hjälpte inte att jag gömde undan den bakom soffkuddarna och bytte mot bitring och skallra, han lyckades gräva fram sladden och vips var den inne i munnen igen. Flera gånger har han hängt sig fast i snörena på min luvtröja och studerat dem noga. Jag kom då ihåg att min bror var lika dan när han var liten och att mamma sydde en bläckfisk med massa snören och band som armar. Jag är ingen hejare på att sy direkt men jag tänkte att det var värt ett försök. Det blev en liten spindel (som mer ser ut som en krabba) av stuvbitar och återanvända band och skosnören. Den hänger i ett gummibandssnöre och hoppar härligt när han drar i den. Djuret ser inte riktigt klokt ut men lillkillen äälskar det! Det är verkligen skönt för självförtroendet med egen fanclub!   

3 kommentarer:

  1. Vilken tur J har som har en sådan pysselglad mamma! Ser fram emot att bli inspirerad och kanske omvänd :)

    SvaraRadera
  2. Den var ju väldigt söt!

    SvaraRadera
  3. Tack ni är för söta! Ser fram emot utmaningen att omvända dig Jenny ;-)

    SvaraRadera